!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> MaartinaSwensson -

fin dikt (:

2011-01-15 / 13:07:59
Man borde inte älta i det förflutna,
Tänka tillbaka och hålla ögonen slutna.
Man ska inte gråta över spillda tårar.
Sånt är bara för tokar och dårar.

Man borde inte, men ändå så gör jag.
Man ska inte, men jag gör det varje dag.
Det tjänar inget till, säger alla de andra.
De har inte samma stig tvingats vandra.

Tårarna rinner för anledningar jag inte längre minns.

Jag ser skuggor och reflektioner av stunder som inte längre finns.
Vart jag än blickar finns det där, som ett svart moln över mig.Och alla ledtrådar pekar åt samma håll, åt samma grej.

Jag vet jag vad jag borde och måste göra.
Jag vet vilka ord jag måste ur egen mun få höra.
Jag vet det så väl, men det tär i min själ.
Men jag ska ta farväl, jag har mina skäl.

Man ska inte älta i det förflutna.
Tänka tillbaka och hålla ögonen slutna.
Kalla mig hopplös, kalla mig svag,
Jag biter ihop, för imorgon är en ny dag.

Skriven av Javier Ramos :)
Kommentarer!
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: